Prázdny obchod Europa shopping center

Realizácia:
Služby:
  • Event PR

ZHRNUTIE

Koncept Prázdny obchod je známy po celom svete od brazílskeho Sao Paola, až po Banskú Bystricu. Charakterizuje ho spolupatričnosť, dobrý úmysel a chuť pomáhať. Europa SC sa rozhodla pridať k tejto myšlienke. V októbri sme usporiadali najväčšiu zbierku šatstva v meste, ktoré sme venovali detským domovom a domom núdznych v Banskej Bystrici. Počas jedného týždňa sme dokázali svojim dobrým úmyslom nadchnúť tisícky ľudí a celkovo sme vyzbierali 4 tony šatstva, ktoré s klesajúcou teplotou na teplomere potešili obdarovaných. Partnerom projektu sa stalo mesto Banská Bystrica, ktoré pomohlo s oslovením domovov a takisto prispelo do zbierky. Prázdny obchod navštívilo a podporilo množstvo známych osobností z regiónu. No najviac nás potešili Banskobystričania a ich úprimná snaha pomôcť.

VÝZVA A CIEĽ

Našim cieľom bolo zapojiť do zbierky čo najviac Bystričanov. V spolupráci s našou agentúrou Black Apple sme chceli uchopiť medzinárodný koncept čo najviac regionálne. Zachovať v ňom myšlienku pomoci, no zároveň našiť to na naše mesto. Rozhodli sme sa zapojiť do zbierky známe osobnosti z regiónu – od profesionálnych športovcov, cez lekárov až po blogerov, aby sme túto informáciu dostali medzi najširšie publikum. Zapojili sme športové kluby – HC 05 či mužstvo Dukly s oslovením fanúšikovskej základne. Aby pomoc bola presne cielená, agentúra oslovila vedenie mesta Banská Bystrica, s ktorým sme spolupracovali na výbere sociálnych zariadení, ktoré oblečenie potrebovali najakútnejšie. Spoločne s oddelením sociálnych
služieb sme vytvorili systém triedenia šatstva podľa veku, pohlavia a takisto podľa potreby zariadenia, aby sa predišlo jeho plytvaním a aby bolo doručené tam, kde je to potrebné. Bola to prvá zbierka tohto rozsahu, ktorú sme u nás zorganizovali, a preto bola výzvou aj po logistickej stránke. Našim cieľom bolo tiež udržanie záujmu o zbierku a priebežná podpora aktivity počas celých 7 dní.

STRATÉGIA A PLÁN

Komunikačnú kampaň rozvrhla naša agentúra do 3 etáp. Prvú fázu sprevádzala kampaň na sociálnych sieťach a médiám bola rozposlaná prvá TS. Projekt štartoval slávnostným otvorením, na ktoré sme pozvali médiá. Vytvorili sme im priestor na individuálne rozhovory s vedením centra a ambasádormi. Za pár dní sme vyzbierali 2 tony šatstva. Bol to veľký úspech. Zverejnili sme prvé výsledky, ktoré Bystričanov ešte viac motivovali. Priebežne sme informovali médiá a verejnosť o podpore projektu osobnosťami, ktoré prispeli svojim šatstvom. Poslednú fázu komunikácie uzavrelo odovzdanie šatstva v zariadení núdzového bývania, kde prebehol brífing za účasti Centre Managera ESC a viceprimátora mesta. Počas celého týždňa sa nám darilo udržať aktívny záujem médií o Prázdny obchod.

REALIZÁCIA

Obchod bol postavený v centrálnom priestore ESC. Jeho zariadenie bolo minimalistické, aby pútalo pozornosť návštevníkov. Prázdny obchod sme otvorili za prítomnosti známych osobností. Ako prvý svoje oblečenie odovzdal štvornásobný majster sveta v thajskom boxe, Vladimír Moravčík, ktorý priniesol aj svoju tréningovú súpravu. Peknú charitatívnu myšlienku podporil aj viceprimátor Banskej Bystrice Martin Turčan. Prázdny obchod zaplnilo aj šatstvo od Svetozára Dluholuckého, dekana Fakulty zdravotníctva v Banskej Bystrici, skupiny Rock Reunion, slovenského Bolta Vladimíra Výbošťoka, riaditeľa Múzea SNP Stanislava Mičeva či cestovateľa Mareka Slobodníka. Zamestnanci obchodu donesené oblečenie ukladali do regálov
a nastajlovali ho do výkladu. Každý večer bolo vyzbierané šatstvo roztriedené, obchod bol vyprázdnený a pripravený na nový deň. Od začiatku si do Prázdneho obchodu okrem návštevníkov bystrickej Europy našli cestu aj Kristína Roháčeková finalistka Miss Slovensko, Vladimír Hiadlovský, rektor UMB v Banskej Bystrici či známa rocková kapela Korben Dallas, ktorá v danom týždni meste koncertovala a po oslovení našou agentúrou nás prišla podporiť. Darcovia oblečenia sa mohli po celý čas fotiť pri špeciálnej fotostene a svojou fotkou s hastagom #prazdnyobchod zavesenou na sociálnych sieťach, motivovať k dobrému skutku aj ostatných.

VÝSLEDKY

Výsledkom celého podujatia sa nesie číslo štyri. Štyri tony oblečenia a 44 mediálnych výstupov nielen v regionálnych médiách, ale aj v celoslovenských – v RTVS, vo FUN rádiu, v rádiu Best FM, či v denníkoch Plus 1 deň, Nový Čas, Konzervatívny výber a online portáloch aktuality.sk alebo teraz.sk. Dobrým úmyslom sme „nakazili“ širokú verejnosť. Neraz čakali pred Prázdnym obchodom s taškami v rukách, aby ich mohli odovzdať. Pre nás je však najkrajším výsledkom vďaka tých, ktorí vyzbierané oblečenie naozaj potrebovali. Už dnes preto pripravujeme ďalší ročník, ktorý rozšírime o zbierku detských kníh a takisto sa posunieme za hranice nášho mesta a spolu pomôžeme aj ľuďom v Brezne.

Prázdny obchod v Europa SC

Charitatívny projekt realizovaný v spolupráci s Europa SC a s podporou Mesta Banská Bystrica

Zaujali vás naše riešenia?

Kontaktujte nás

Kontakt